HTML

Tűz Tamás világa

Tűz Tamás költészete, prózája, életpályája, környezete, az őt ért (irodalmi és egyéb) hatások...

Friss topikok

Címkék

Zene, zeneművészek, zeneszerzők

2012.11.16. 07:47 narat

"Amikor elérkezett az idő, hogy már elég nagy voltam a hegedűhöz, akkor neki is álltam a tanulásnak."

A gimnázium zenekarában állandóan szerepelt. "Egyszer még operát is játszottunk, Auber Tékozló fiú című művét."

"egy életre szerelmes lettem a zenébe"

"Abban az időben két csillag tűnt föl Győr zenei égboltján. ... Az egyik Albert Ferenc volt... Jól ismertem a családot, följártam hozzájuk. Feri még az én hegedűjátékomat is meghallgatta egyszer. Emlékszem Schumann Träumerei-ét játszottam.

A másik földim Varga Tibor hegedűművész. Gyerekkora óta ismerem. ... Egyszer együtt szerepeltünk a pesti rádió műsorán."

"Ma már hegedűm sincs, de van rádióm, amely egész nap szól és Bachtól Bartókig kedvenceim műveit sugározza."

Erjedő mikrokozmosz című versét Bartók Béla, a Vox humana címűt Kodály Zoltán emlékének ajánlotta.

Liszt

többé már nem törölhető ki
ozmózis útján fölszívódott
a leszedett asztalokon még ég a gyertya
Szentpétervár hosszú hosszú utazások
pelerinage vagy veszett démonia
kibontja zászlaját a hangjegy
szédülten nyargal föl-le mennydörgésbe csap
átkozott perc már csak a megpörkölt lombok
a letaposott fű szaga és a grófnő
a velencei tükörben látja hogyan száll szét
a vörhenyes pára a kastélytermen
sok év múlva az abbé is észreveszi
hogyan nyilaznak az égre a fecskék

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://tuztamas.blog.hu/api/trackback/id/tr724900013

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása